• 125 nachten proefslapen
  • 10 jaar garantie
  • Niet goed? Geld terug!

Garantie

Jouw wettelijke rechten

De Nederlandse wetgeving biedt je bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De onderstaande garantiebepalingen laten deze wettelijke rechten onverlet en houden dus geen beperking van jouw wettelijke rechten in. Als lid van het Thuiswinkel Waarborg is daarnaast de in het Thuiswinkel waarborg opgenomen garantieregeling ook van toepassing op jouw aankoop.

De garantietermijn op Wave by M line producten

Op de Wave en Wave Light geldt een totale garantie van 10 jaar. Op de kussens geldt een garantie van 2 jaar. Deze garantietermijn gaat in op de datum van aankoop.

Garantie op matrassen

Voor de Wave en Wave Light matrassen gelden de volgende voorwaarden:

Op de kernmaterialen van de Wave matrassen bieden we je maar liefst 10 jaar garantie. De garantietermijn gaat in op de aankoopdatum die vermeld staat op de factuur. Om recht te hebben op deze garantie dien je eerst met ons contact op te nemen. Dit doe je door een e-mail te sturen naar info@wavebymline.nl, of te bellen naar het verkooppunt waar je Wave hebt aangeschaft. De wettelijke herroepings- en garantierechten zijn ook van kracht. Wave is of doet immers datgene wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten.

10 jaar garantie is geldig in het geval van:

– Scheuren, meer dan 10% hoogteverlies of beschadigingen van het schuim, die ontstaan zijn bij normaal huishoudelijk gebruik van Wave.

– Productionele gebreken aan de rits.

– Originele aankoopbon aantoonbaar.

 

10 jaar garantie is niet geldig in het geval van:

– Persoonlijke voorkeuren wat betreft het comfort.

– Schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, sneeën, brandplekken, scheuren, vloeistoffen, vlekken.

– Vervanging van onbeschadigde onderdelen van Wave.

 

Garantie op toppers

  • Voor de kern van de toppers geldt een standaard garantieperiode van 2 jaar. Na 2 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de nieuwwaarde om te gebruiken voor een vervangend product:

    • Na 2 jaar en tot 3 jaar na factuurdatum: 75% vergoeding;

       

    • Na 3 jaar en tot 4 jaar na factuurdatum: 50% vergoeding;

    • Na 4 jaar en tot 5 jaar na factuurdatum: 25% vergoeding.

Garantie op kussens

Op Wave kussens wordt 2 jaar volledige garantie gegeven.

 

Je hebt recht op garantie wanneer:

- Het kussen vervormd is.

- Het schuim beschadigd is.

- De rits productionele gebreken vertoont.

- De originele aankoopbon aantoonbaar is.

 

 De garantie is niet geldig in het geval van:

– Persoonlijke voorkeuren wat betreft het comfort.

– Schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, sneeën, brandplekken, scheuren, vloeistoffen, vlekken en het wassen van het kussen.

– Vervanging van onbeschadigde onderdelen van Wave.

 

Garantie op boxspring

Op de boxspring / matrascombinatie krijg je 5 jaar garantie. 

 

Je hebt recht op garantie wanneer:

- De breuk van de vering, poten of het frame

 

 De garantie is niet geldig in het geval van:

– Persoonlijke voorkeuren wat betreft het comfort.

– Schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, sneeën, brandplekken, scheuren, vloeistoffen, vlekken en het wassen van het de stof.

– Vervanging van onbeschadigde onderdelen van de boxspring.

- Na verloop van tijd is het mogelijk dat stoffen verkleuren door directe en indirecte lichtinval, daarom valt verkleuring van het materiaal buiten de garantie.

 

Vervolg garantiebepaling

De kosten van vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, zijn volledig voor rekening van het moederbedrijf van Wave by M line, DBC Nederland. Dit geldt enkel bij een gegronde klacht op basis van de garantieregeling.

De datum waarop je ons van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Verdergaande fabrieksgaranties neemt het moederbedrijf van Wave, DBC Nederland, over. In eerste instantie beoordelen wij of jouw klacht te verhelpen is. Als dit niet mogelijk is, gaan wij over tot vervanging. Deze beslissing is aan DBC International. Je hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen. Dit brengt een nieuwe levertijd met zich mee. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in, maar geldt de garantietermijn vanaf de eerste leverdatum.

 

Als je een nieuw matras koopt, wil je daar vaak nog even een nachtje over slapen. Omdat wij dat wat weinig vinden, mag je maar liefst 125 nachten proefslapen op de Wave. Bij een nieuw matras heeft het lichaam namelijk tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Slaap er dus een flink aantal nachten over, dan weet je zeker dat je de juiste matras hebt. 

Voor onze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt, per bestelling, eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
  • De 125 proefdagen zijn van toepassing op één bestelling per adres/of klant met een maximum van twee éénpersoonsmatrassen.
  • Heb je Wave al eens eerder uitgeprobeerd en geretourneerd? Dan vervalt het recht om het matras 125 dagen gratis uit te proberen. Het nieuwe matras valt dan enkel onder het herroepingsrecht.
  • Wij nemen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen aan.
  • De ontbindingstermijn verstrijkt om middernacht op de 125e dag na de dag waarop het matras is geleverd. Het recht dient binnen deze periode te worden uitgeoefend en bij de DBC Customer Service kenbaar gemaakt te worden.
  • De ingangsdatum van de 10 jaar garantie blijft de dag van aankoop van het eerste matras.
  • In deze periode kun je slechts eenmaal een matras bestellen en annuleren.
  • Indien je jouw matras met gegronde klachten terugstuurt en een vervangend matras ontvangt, gaat de proefperiode opnieuw in vanaf de dag dat je jouw vervangend matras ontvangt.

Is de Wave voor jou toch niet 'perfect in every way'? Neem dan dus even contact met ons op, we komen dan de Wave gratis ophalen en je krijgt jouw aankoopbedrag terug.

Geen antwoord
op je vraag?
Neem dan contact op met:

Bij vragen over producten of de shop:

Bij vragen over producten of de shop:


Wave by M line Klantenservice:
Op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur.
Op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.
Tel: 0413-338975
E-mail: info@wavebymline.nl

Ervaar de Wave

Ervaar de Wave


Zoek je Wave winkel

Deze site is onderdeel van: DBC Nederland B.V.

Linie 27, 5405 AR Uden
KvK-nummer: 17134757
Btw-nummer: NL8098.51.520.B01

Advies nodig? Bel ons op 0413-338975
x

Een koekje voor het slapen gaan?

M line plaatst functionele, analytische en marketing cookies. Dankzij functionele cookies werkt de website goed, terwijl de analytische cookies ons helpen om de website te verbeteren. Via de marketing cookies kunnen we jouw interactie met ons binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we legitiem en belangrijk, anoniem. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Door te accepteren geef je toestemming voor onze marketing cookies. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.