Pak 50% korting op de Wave Light en de Wave boxspring combi Nu 50% korting op Wave Light

Een koekje voor het slapen gaan?

Wave by M line plaatst functionele, analytische en marketing cookies. Dankzij functionele cookies werkt de website goed, terwijl de analytische cookies ons helpen om de website te verbeteren. Via de marketing cookies kunnen we jouw interactie met ons binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we legitiem en belangrijk, anoniem. Meer weten? Lees Bekijk dit overzicht voor alle cookieinstellingen en lees hier onze privacy policy. Door te accepteren geef je toestemming voor onze marketing cookies. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

Veelgestelde vragen

Hier vind je alle meest gestelde vragen over de producten en de dienstverlening van M line

Direct naar: 

Onderhoud  Vervanging  Productvragen  Klachtprocedure  Reviewprocedure

Alle vragen over onderhoud

Wij raden aan om het matras 1 keer per 3 maanden om te draaien. Draai hierbij het hoofd- naar het voeteneinde. Door regelmatig draaien gaat je matras langer mee!

Bij kuilen tot 2 cm kan je het matras omdraaien, het traagschuim krijgt dan de kans zich te herstellen. Bij kuilen dieper dan 2 cm of vergelijkbare problemen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je kan de kuiling meten door het matras op de vlakke grond te leggen en er een balk schuin op te leggen. Meet vervolgens de afstand van een eventuele kuil met de balk.

Je kan de tijk van het matras of kussen in de wasmachine wassen tot een temperatuur van 60 graden. Was deze binnenstebuiten en met gesloten rits. De tijk mag niet in de droger. Als je graag een nieuwe tijk wil, omdat de vlek doorgedrongen is tot in de kern van het kussen of matras en niet schoon te maken is met een vochtige doek, neem dan contact op met onze klantenservice.

De Wave is standaard voorzien van een anti slip laag. Voor de Wave Light en Wave Smart kan je een anti slip mat kopen, deze houdt deze verschuivingen tegen.

Als het matras, voordat deze verpakt is, niet genoeg gelucht heeft dan kan het zijn dat de geuren van bijvoorbeeld de lijm of schuim tijdens gebruik vrijkomen. Deze geur is niet schadelijk voor de gezondheid. Je kan dit oplossen door zowel het matras als de kamer goed te laten luchten, binnen uiterlijk 2 weken moet de geur weg zijn. Mocht je de geur als te ernstig beschouwen of ervaar je klachten zoals hoofdpijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

Om de levensduur van je matras te verlengen, is het belangrijk dat je zowel de kamer als het matras goed laat doorluchten. Sla de deken elke ochtend open en zet regelmatig een raam of deur op je kamer open. Zo kan het vocht dat door de matras is opgenomen ontsnappen.. Daarnaast voorkomt om de 3 maanden de matras of topper omdraaien (het boveneind naar het voeteneind verplaatsen) kuilvorming in het matras of topper.

Je kan de tijk (de hoes om het kussen of matras) tot 60 graden wassen. Was deze binnenstebuiten (wanneer mogelijk) en met een dichte rits. De tijk kan niet in de droger.

Het afborstelen van een matras volstaat, uitkloppen of stofzuigen raden we af.

Alle vragen over vervanging

De gemiddelde levensduur van een matras bedraagt 10 jaar, mede afhankelijk van de intensiteit van het gebruik en hoe het matras onderhouden is. In de praktijk worden matrassen vaak vervangen op het moment dat er zich klachten voordoen.

Een kussen gaat gemiddeld tot 3 jaar mee, mede afhankelijk van de intensiteit van het gebruik en onderhoud. In de praktijk worden kussens vaak vervangen op het moment dat ze minder comfortabel aanvoelen.

Een topper gaat gemiddeld 4 tot 8 jaar mee. Het kan daarbij wel voorkomen dat je topper na 2 jaar al contourvormen krijgt.

Alle product gerelateerde vragen 

Als je het matras uit de doos haalt, leg je hem op de grond en snij je met het speciale bijgeleverde mesje het plastic open. De Wave rolt zich dan automatisch uit en binnen enkele minuten is hij klaar voor gebruik.

Wacht even tien minuten na uitpakken, daarna heeft de Wave zijn perfecte vorm bereikt.

De Wave is geschikt voor iedere ondergrond en biedt zelfs op een vlakke ondergrond voldoende ondersteuning en comfort. We adviseren wel een spiraal- of lattenbodem / Wave by M line boxsping om van de beste slaapervaring te genieten.

Wat te doen bij een klacht?

Mocht je onverhoopt een negatieve ervaring met onze producten of service hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via:
 
Tel: 0413-338975
E-mail: info@wavebymline.nl 
 
Uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van je klacht krijg je van ons een inhoudelijke reactie, al is het altijd onze doelstelling om dit sneller af te handelen.Mocht je niet tevreden zijn met de afhandeling van je klacht of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform.

Reviews op Wave by M line

Alle reviews op Wave by M line zijn exclusief afkomstig van Wave by M line klanten die hun product op deze website gekocht of op mline.nl geregistreerd hebben. Authenticiteit van de klant kan bevestigd worden via NAW gegevens, zonder aankoop van een M line product is het ook niet mogelijk om een review te plaatsen. Zowel positieve als negatieve reviews worden rechtstreeks geplaatst en enkel aangepast of verwijderd bij ongepast taalgebruik. Er worden door Wave by M line geen betaalde reviews ingekocht.

Geen antwoord
op je vraag?
Neem dan contact op met:

Bij vragen over producten of de shop:

Bij vragen over producten of de shop:


Wave by M line Klantenservice:
Op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur.
Op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.
Tel: 0413-338975
E-mail: info@wavebymline.nl

Ervaar de Wave

Ervaar de Wave


Zoek je Wave winkel

Deze site is onderdeel van: DBC Nederland B.V.

Linie 27, 5405 AR Uden
KvK-nummer: 17134757
Btw-nummer: NL8098.51.520.B01

Vragen? Wij zijn bereikbaar!

Advies nodig?

Bel of chat met een slaapexpert en stel direct je vraag. Momenteel zijn onderstaande contactopties beschikbaar: